به کانال تلگرام دیدبان مجلس بپیوندید.

شما می توانید نظراتتان را در این جا مطرح کنید. هویت شما ناشناس باقی خواهد ماند. ما در نظر داریم که سوالاتی که از طرف شما به دست ما می رسد را بر روی سایت درج کنیم. ما همچنین سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران و عموم مردم را نیز در سایت به اشتراک می گذاریم.

تعداد رای‌دهندگان تا امروز

فراکسیون ها و گرایش های سیاسی

حوزه انتخابیه

اسلامشهر ، تهران ، ری ، شمیرانات

وب سایت شخصی

haddadadel.ir

اطلاعات مربوط به طرح

۹-۵۵۶

طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵

۹-۵۴۹

طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴

۹-۵۱۶

طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶

۹-۵۰۶

طرح افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور از آب شرب

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵

۹-۵۰۵

طرح برداشت پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک های دولتی و صندوق مهر امام رضا (ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۶/۰۴

۹-۵۰۴

طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۶/۰۴

۹-۴۹۹

طرح اصلاح تبصره (۱) ماده (۵) قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

۹-۴۵۶

طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

اعلام وصول : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰

۹-۴۱۹

طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳

۹-۴۰۰

طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲

۹-۳۷۰

طرح استفساریه بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶

۹-۳۵۷

طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

۹-۳۴۷

طرح پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط دولت های آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

۹-۳۴۰

طرح اصلاح بند (۶) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۵/۱۵

۹-۲۶۸

طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی

اعلام وصول : ۱۳۹۲/۰۲/۰۳

۹-۲۱۷

طرح الحاق دو تبصره به ماده (۱۱) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۱۱/۰۱

۹-۱۸۱

طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۰۸/۲۸

۹-۱۴۹

طرح اصلاح بند (ک) ماده (۲۰) و بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۰۷/۰۲

۹-۱۳۱

طرح استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۰۵/۲۳

۹-۱۱۵

طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۰۵/۰۸

۹-۵۱

طرح الحاق یک تبصره به ماده (۸۸۱) مکرر قانون اصلاح موادی از قانون مدنی مصوب ۱۳۷۰

اعلام وصول : ۱۳۹۱/۰۴/۰۵

۱۳۹۵/۰۲/۲۷

حدادعادل: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصولگرایان در بعضی شهر‌ها و پیروزی اصلاح‌طلبان در بعضی شهرهای دیگر، از جمله تهران به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت غلامعلی حداد عادل در نشست علنی امروز(دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در نطق میان دستور خود گفت: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصولگرایان در بعضی شهر‌ها و پیروزی اصلاح‌طلبان در بعضی شهرهای دیگر، از جمله تهران به پایان رسید و مجلس دهم در چند روز آینده کار خود را آغاز می‌کند؛ اصولگرایان اگر چه در تهران به مجلس راه نیافتند، به اعلام نتیج انتخابات از سوی مراجع قانونی نظام احترام گذاشتند و اگر اعتراضی هم داشتند از طریق مجاری قانونی دنبال کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات شبیه مسابقات ورزشی است، برنده‌ای دارد و بازنده‌ای؛ برد و باخت مهم است اما اصل ورزش مهم‌تر از آن است. با باخت یک تیم و برد تیم دیگر، ورزش تعطیل نمی‌شود. در میدان سیاست هم مهمتر از برد یک جناح و باخت جناح دیگر حفظ اساس مردم‌سالاری است.

انتقال نرم قدرت در ایران از طریق مردم‌سالاری دینی نهادینه شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: انتقال قدرت در طول تاریخ ایران، همواره خونین و خشن بوده است. به برکت انقلاب اسلامی است که انتقال نرم قدرت در ایران از طریق مردم‌سالاری دینی نهادینه شده است. مردم‌سالاری دینی، یکی از مؤلفه‌های مهم عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی است که باید از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه در فتنۀ ۸۸، به نظام تهمت تقلب زده شد، تهمتی که هیچ‌گاه اثبات نشد، گفت: معترضان به جای تبعیت از قانون، به قشون‌کشی خیابانی پرداختند و دست به تخریب و آتش‌سوزی و خونریزی زدند. آنها انتقال نرم قدرت و به عبارت دیگر «جمهوریت» نظام را نشانه گرفته بودند به همین جهت از سوی دشمنان انقلاب تأیید و حمایت می‌شدند. چنین رفتاری نباید فراموش شود و هر کس بخواهد از سران فتنه دفاع کند باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا آنها با تهمت بی‌اساس تقلب، دل دشمنان نظام را شاد کردند.

عادل تاکید کرد: شگفتا که ما در ایران با حضراتی روبرو هستیم که هرگاه نتیجۀ انتخابات را به نفع خود بدانند دم از سالم بودن انتخابات می‌زنند اما هر گاه نتیجه به نفع آنها نباشد مدعی تقلب می‌شوند.

وی با بیان اینکه نکتۀ دوم این است که دولت و اصلاح‌طلبان با شعار «امید» وارد انتخابات مجلس دهم شدند و مقصود آن‌ها از امید، گشایش‌های اقتصادی و معیشتی حاصل از برجام بودف گفت: دولت هم برجام را از اول نوعی معاملۀ «برد ـ برد» می‌دانست. مقصود از برد ایران روشن بود و رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق ملت ایران بود، اما دربارۀ مقصود آمریکائی‌ها از برد مورد نظر آنها چندان حرفی زده نشد. این روزها که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده با رفتار آمریکائی‌ها و با خلف وعده‌ها و تحریم‌های جدید آنها به تدریج معلوم می‌شود که منظور آنها از «برد» چه بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مراد آمریکائی‌ها از برد در برجام نفوذ در ایران و تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور و در منطقه است، اضافه کرد: در یک کلام آنها تصور می‌کنند که برجام پل نفوذ و ورود و دخالت در امور ایران است، آنها دوست دارند جمهوری اسلامی ایران هم شبیه بعضی کشورهای منطقه نوکر آمریکا شود و با بر پا کردن جنگ در سوریه و یمن و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه در خدمت مطامع آمریکا و صهیونیسم قرار گیرد.

راه رفع مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: آمریکائی‌ها به اندازه‌ای گستاخ شده‌اند که به وزیر امور خارجۀ ایران اعتراض می‌کنند که چرا شهادت شیر بیشۀ مقاومت، مصطفی بدرالدین را تبریک و تسلیت گفته است. بردی که آمریکائی‌ها به دنبال آن هستند براندازی اساس انقلاب اسلامی و وداع با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل است. در برجام هر کس به آمریکائی‌ها اعتماد کرده و امید بسته باشد، ناامید خواهد شد. امیدها باید به خدا و به ملت با ایمان و قهرمان ایران باشد. راه رفع مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که همه باید برای تحقق آن همت کنند.

اگر نمایندگان مجلس دهم فضا را مانند مجلس ششم به جنجال بکشند مردم ناامید می‌شوند

حداد عادل با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در مجلس دهم، اگر بخواهند به جای حل مشکلات و رفع گرفتاری‌های مردم، به حاشیه‌سازی‌های سیاسی بپردازند و فضای مجلس را مانند مجلس ششم به فضای جنجال و جدال لفظی و رسانه‌ای مبدل کنند، مردم امیدوار را ناامید خواهند کرد، تصریح کرد: اگر بخواهند با حفظ عزت ملت و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات مردم راه‌حل‌های منطقی پیدا کنند مطمئن باشند که از حمایت اصولگرایان برخوردار خواهند شد. آنجا که تلاش واقع بینانه برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور مطرح باشد، خط کشی‌ها و مرزبندی‌های جناحی رنگ می‌بازد.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم باید برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده و اصلاح نظام بانکی و مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های هفتاد، هشتاد میلیون تومانی به مدیران دولتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و لجام گسیختگی اعتقادی و اخلاقی فضای مجازی اقدام و عمل کند، اضافه کرد: چنین رویکردی می‌تواند اصولگرا و اصلاح‌طلب را دوشادوش یکدیگر در مجلس دهم در خدمت ملت قرار دهد. اگر دولت هم چنین عزم و اراده‌ای داشته باشد هماهنگی دولت و مجلس به سود کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان عنوان کرد: این نطق، آخرین نطق من در پایان ۱۶ سال نمایندگی در مجلس است. از مردم تهران که با اعتماد و لطف خود مرا به مجلس فرستادند تشکر می‌کنم. همچنین از همۀ کسانی که در انتخابات 7 اسفند به بنده و همراهانم رأی دادند سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم آنچه کرده‌ام مورد رضای خداوند و رضایت مردم بوده باشد. خطاب من به ملت بزرگوار ایران از زبان حافظ این است که: چگونه سر ز خجالت برآوردم بر دوست/  که خدمتی بسزا بر نیامد از دستم.

۱۳۹۳/۰۹/۰۹

غلامعلی حدادعادل تمام وقت خود را در نطق میان دستور، به مسایل عمومی و کلان کشور اختصاص داد و اشاره ای به مشکلات و کمبودهای حوزه انتخابیه نداشت. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ضمن تجلیل از حسن مدرس به تشریح شیفتگی آیت الله خمینی نسبت به حسن مدرس پرداخت. وی همچنین با اشاره به حمایت از تیم مذاکرات هسته ای در صورت رعایت منافع ملی و محکوم کردن اعمال تحریم ها، از مجلس برای استقامت درخصوص قضیه استیضاح و رأی اعتماد تقدیر کرد.

محورهای ملی نطق

  • تجلیل از حسن مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی غلامعلی حداد عادل امروز (یکشنبه 9 آذرماه) مجلس شوای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان مجلس، افزود: فردا دهم آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی، مجاهد بزرگوار، آیت الله سیدحسن مدرس است. در جمهوری اسلامی ایران چنین روزی روز مجلس نامگذاری شده است ما نمایندگان مدرس را الگو و اسوه خود می دانیم و به وجود او افتخار می کنیم روحانیت ایران هم به وجود او افتخار می کنند و باید گفت مدرس افتخار ملت ایران است او به خوبی تشخیص داده بود که رضاخان را انگلیسی ها برسر کار آوردند تا استقلال ایران را تباه کنند و بر مقدرات ملت ایران حاکم شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این روحانی عالیقدر می‌گفت سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست؛ با پاکی و آزادگی در مقابل رضاخان و دولت انگلستان ایستاد و هرگونه خطری را به جان خرید. دو بار او را ترور کردند اما او به قول خودش به کوری چشم دشمنان زنده ماند و به مبارزات خود ادامه داد سرانجام شهربانی رضاخان او را دستگیر کرد و بیش از 9 سال در قلعه مخروبه ای زندانی کرد. زندانی که مدرس خود درباره آن گفته است مسلمان نشنود و کافر نبیند. در نهایت پس از آنکه وی را از خواف به کاشمر انتقال دادند روز دهم آذرماه 1316 مطابق با 26 ماه رمضان با زبان روزه وی را به فجیع ترین وضعی در زندان به شهادت رساندند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: مدرس که از سوی علمای نجف بعد از انقلاب مشروطه و تأسیس مجلس به عنوان مجتهد تراز اول جهت حضور در مجلس انتخاب و معرفی شده بود 18 سال در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران بر پایه ارکان و معارف عالیه اسلام و با الهام، شجاعت و شهامت جدش حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر ظلم و بی عدالتی استکبار مردانه ایستاد.

  • شیفتگی آیت الله خمینی نسبت به حسن مدرس

وی افزود: امام خمینی(ره) از آغاز جوانی شیفته شخصیت این روحانی شجاع و بصیر بود. خود ایشان می فرمودند که در جوانی گاهی از قم به تهران می آمدم و به مجلس می رفتم تا از جایگاه تماشاچیان مجلس، شاهد نطق های مدرس باشم.

حدادعادل تصریح کرد: امام در نطق خود در مسجد اعظم قم در سال 1343 درباره مدرس فرمودند “من الان در حال انقلاب هستم حافظه ام درست کار نمی کند نمی توانم مطلب را خوب به یاد آورم در مجلسی از مجالس سابق مجلس سوم که مرحوم سیدحسن مدرس وکیل بود دولت روسیه اولتیماتومی به ایران داد که اگر طرح ما را در قضیه ای که الان به یاد ندارم اخراج شوستر آمریکایی نپذیرید از راه قزوین حمله کرده و تهران را می گیریم، دولت وقت به مجلس فشار آورد که این طرح را تصویب کند. یکی از مورخین آمریکایی می نویسد یک روحانی دست به عصا مرحوم مدرس آمد پشت تریبون ایستاد و اظهار کرد اکنون که قرار است از بین برویم چرا سند نابودی خود را شخصا امضا کنیم. مجلس به واسطه مخالفت او جرأت پیدا کرد و طرح را رد کرد.”

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با بیان اینکه مدرس با شجاعت و شهامت بسیار در مقابل قرارداد ننگین 1919 وثوق الدوله با انگلستان نیز ایستادگی و مخالفت کرده بود، افزود: نمایندگان محترم! امروز تصویر و تمثال مدرس شهید در مجلس و در برابر چشمانمان است، او مدافع استقلال ایران بود و جان خود را بر سر ایمان و آرمان خود نهاد. سخن مدرس و پیام او به ما نمایندگان مجلس و به همه ملت ایران این است که شما نیز به پیروی از امام خمینی (ره) مدافع استقلال ایران باشید.

  • حمایت از تیم مذاکرات هسته ای در صورت رعایت منافع ملی و محکوم کردن اعمال تحریم ها

وی یادآور شد: ما امروز در مذاکرات هسته‌ای و تحریم ها در موقعیت خطیری قرار داریم ما نمایندگان مجلس که خود را فرزندان معنوی و سیاسی مدرس شهید و امام راحل می دانیم به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به آمریکایی ها با صراحت تمام می گوییم مبادا گمان کنید که می توانید با تحریم ظالمانه ای که به بهانه موضوع هسته ای بر ایران تحمیل کرده اید دوباره در ایران راه نفوذی برای خود پیدا کنید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: مبادا گمان کنید که می توانید در قضیه مذاکرات با تهدید و تمدید، در انتخابات مجلس آینده دخالتی کنید و تأثیری به نفع خود ایجاد کنید ملت ایران که در انقلاب اسلامی یک میلیون شهید و جانباز و آزاده تقدیم اسلام کرده تا استقلال خود را به دست آورد هرگز فریب شما را نخواهند خورد. هر جماعتی که خود را متمایل شما نشان دهد یا شما خود را متمایل به آن جماعت نشان دهید منفور ملت خواهد بود. ملت ایران استقلال خود را به رفاهی که شما به او وعده می دهید نخواهد فروخت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد و اطمینان داریم که بر سر مصالح و منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهند کرد. ملت ایران اجازه نخواهد داد که آمریکا مثل سال های قبل از انقلاب باری دیگر در سیاست ایران ، انتخابات ایران و در سرنوشت ملت دخالت کند تا خدا ، ایمان و ملت حاضر در صحنه هست و تا کار و تلاش و اقتصاد مقاومتی هست ما چشم به دست آمریکا نخواهیم دوخت.

  • تقدیر از مجلس برای استقامت درخصوص قضیه استیضاح و رأی اعتماد

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر در قضیه استیضاح و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم نشان داد که مجلس نیز مدافع استقلال کشور، اصولگرا، منسجم و متحد بوده و در همه امور تابع رهبری انقلاب است به ویژه در موضوع فتنه.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت هم بداند که مجلس قصد مخالفت و کارشکنی در کارش ندارد بلکه پشتیبان دولت است مسلم است که مجلس اگر مستقل و مقتدر باشد هم به سود دولت است هم به سود کشور و خدا را شکر می کنیم که مجلس نهم چنین مجلسی است./

محورهای منطقه ای نطق

  • هیچ

۱۳۹۳/۰۱/۱۷

حداد عادل در سخنرانی خود سعی کرد محورها و علل مهم این نامگذاری سال جدید توسط رهبری را برشمارد. وی همچنین حمله و انتقادات شدیدی به بیانیه اتحاد اروپا وارد ساخت.

محورهای ملی نطق

  • نامگذاری سال جدید توسط رهبری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبری در شعار سال بر چند نکته مهم تاکید کردند که اولین آن اهمیت فرهنگ در کشور در کنار اقتصاد و تقدم فرهنگ بر اقتصاد و رابطه میان فرهنگ و اقتصاد است. دومین نکته ای که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند عزم ملی که مقصود از آن اهتمام و اقدام عموم ملت در ایجاد حماسه فرهنگی و اقتصادی است. سومین نکته ای که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند مدیریت جهادی که مخاطب آن مسئولان کشور هستند و باید در اداره امور کشور ایمان، پرکاری و درستکاری و ساده زیستی را که لازمه مدیریت جهادی است اصل و مبنا قرار دهند. به نظر می‌رسد تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ مکمل تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است امید است مجلس با درک درست از شرایط کشور و انقلاب بتواند به وظیفه قانون گذاری و نظارت خود در حوزه فرهنگ و در حوزه اقتصاد عمل کند.
  • ابراز تاسف از بیانیه اتحادیه اروپا در حوزه حقوق بشر نکته مهم دیگری که در آغاز سال جدید توجه به آن ضرورت دارد بیانیه اتحادیه اروپا است، این بیانیه دو بخش دارد بخشی که در آن نسبت به حصول نتیجه در مسئله هسته ای ایران از طریق مذاکره تاکید شد و به رفع تحریم‌های اروپا علیه ایران و همچنین توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه اشاره شده است. ما لحن بیانیه در این امر را نسبت به گذشته مناسبت تر می دانیم و از آن استقبال می‌کنیم اما آنچه مایه تاسف است مطالبی است که در این بیانیه درباره حقوق بشر و انتخابات ریاست جمهوری در ایران آمده است.
  • اعتراض به ارو پائیان در خصوص خوی استعماری آنان از این بیانیه به خوبی معلوم می شود که اروپائیان هنوز خلق و خوی استعماری قرن های ۱۸ و ۱۹ را فراموش نکرده اند، درست است که استعمار به شکل گذشته کمتر مطرح می شود اما همان نگاه و منش استکباری هنوز در اروپا وجود دارد.
  • زیر سوال بردن ارزشهای اروپا در بیانیه اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران مکرراً خواسته تا استانداردهای اتحادیه اروپا را در موارد مختلف رعایت کند، ما از اتحادیه اروپا می‌پرسیم کجا ثابت شده است که مردم دنیا باید استانداردهای اروپا را رعایت کند؟ چه کسی گفته است که ارزش‌ها و هنجارهای شما مطلق است؟ و دیگران باید دنباله رو شما باشند. این همان نگاه استعماری گذشته است که تمدن و فرهنگ را فقط فرهنگ و تمدن اروپایی می‌داند و دیگران را با ترازوی ارزش‌های خود بسنجند، امروز هم همان طور فکر می‌کنید، ما مسلمان هستیم و اعتقادات خود را داریم و از این اعتقادات و با استدلال دفاع کنیم و حاضریم با دیگران در باب احکام اسلامی گفت وگو کنیم اما حاضر نیستیم از اعتقادات خود براساس بیانیه های شما دست برداریم.
  • تفاوت میان قول و عمل اروپائیان ما می‌خواهیم کشور خود را با اعتقادات خود و برخلاف بیانیه های شما اداره کنیم،‌ای کاش شما در آنچه در باب حقوق بشر و دموکراسی میگوید صادق بودید، به هر کجای جهان امروز که نگاه کنیم، تفاوت میان قول و عمل شما به وضوح می‌بینیم.
  • رفتار دوگانه غرب در برابر حقوق بشر و دموکراسی شما که از دموکراسی ،‌ حقوق بشر دم می‌زنید هر کجا دموکراسی به نفع شما زیر پا نهاده شود سکوت می‌کنید و یا برخلاف آن عمل می‌کنید و هر کجا حقوق بشر زیر پا نهاده شود و به نفع شما باشد خوشحال می‌شوید.
  • ایران امروز ایران دوره قاجاریه نیست اتحادیه اروپا باید بداند که ایران امروز، ایران قاجاری و ایران دوره پهلوی نیست، که شما بتوانید در آن هر چه بخواهید انجام دهید. ایران امروز ،‌ایران اسلامی است ،‌ایران خمینی و ایران خامنه ای است،‌ ایران امروز ایران استقلال، آزادی ،‌شهامت و شجاعت است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

حداد عادل: پرسش درباره‌ی تأثیر فضای مجازی مانند پرسش درباره جنگل است، اما در همین مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس راه پیدا خواهند کرد

غلامعلی حداد عادل ا ۱۱ اسفندماه در حاشیه سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است و در برخی از شهرستان‌ها انتخاب به دور دوم کشیده شده است، اگر بخواهم واقع‌بینانه پیش‌بینی کنم در حد تجربه خود، مجلس دهم شبیه هیچ یک از مجلس‌های نه‌گانه پیشین نخواهد بود، مجلس دهم هویت ویژه‌ای خواهد داشت از این جهت که تندروها و هنجارشکن‌های مجلس ششم و مجلس نهم را نخواهد داشت.

وی گفت: تصور می‌شود که اکثریت مجلس دهم با تفکر اصول‌گرایی است و شاید بتوان کاری کرد که دو تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیشتر با یکدیگر کار کنند، اصولگرایان از آنچه در این انتخابات به دست آمد راضی هستند، هرچند در تهران پیروز نشدند اما این ائتلاف ریشه گرفته است و ما سعی خواهیم کرد برای آینده آن را حفظ کنیم.

حدادعادل شکست اصولگرایان را به دلیل شرایط خاص تهران دانست و افزود: اعتراض حق تمام جناح‌ها است، اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان هر دو می‌توانند به نتیجه اعتراض کنند، اعتراض داشتن از راه قانونی هیچ مشکلی ندارد اما اردوکشی خیابانی بد است. اعتراض باید از طریق مجاری قانونی صورت بگیرد و همه تسلیم قانون باشند البته خودم هنوز قصدی برای اعتراض ندارم.

وی در خصوص جو حاکم بر فضای مجازی در خصوص انتخابات عنوان کرد: پرسش درباره فضای مجازی مانند پرسش درباره جنگل است، اما در همین مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۰۴

غلامعلی حداد عادل:‌ اگر کشتی اصولگرایی در انتخابات اسفندماه غرق شود، همۀ اصولگرایان با هم غرق می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حدادعادل در مراسم دومین سالگرد درگذشت سیدعلی‌اکبر پرورش، اظهار کرد: همه کسانی که راه امام (ره) و رهبری را راه اسلام، نجات ملت و حفظ انقلاب می‌دانند، باید اختلافات جزئی و بچه‌گانه و برخواسته از هوای نفس را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه “اصولگرایی راه سختی در پیش دارد”، افزود: هفته‌ها و ماه‌های آینده به هیچ وجه سهل و ساده نیست. خطری که اصولگرایی را تهدید می‌کند، خطر تفرقه است. اصولگرایان باید توجه داشته باشند که انقلاب را برای حزب، جریان یا تشکل خودشان می‌خواهند یا خودشان را برای انقلاب هزینه می‌کنند؟ باید در سراسر کشور دست در دست هم دهیم و با ثبات قدم رهنمودهای رهبری را ملاک عمل خود قرار دهیم.

حدادعادل با بیان اینکه “مرحوم پرورش قطعاً یک اصولگرای به تمام معنا بود”، گفت: اصطلاح اصولگرایی در زمانی که استاد پرورش فعالیت سیاسی داشت به هیچ وجه مطرح نبود ولی رسم اصولگرایی در آن مقطع وجود داشت؛ به همین دلیل پرورش از نظر فکر و عمل یک اصولگرای تمام‌عیار بود و به اردوگاه اصولگرایی تعلق داشت. اصولگرایی از نظر سیاسی، دیروز به معنای پذیرش امام (ره) و رهبری بود و امروز به معنای پذیرش و تبعیت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و پرورش هر دو را تجربه کرد و در هر دو دوره از این امتحان سربلند بیرون آمد.

وی خطاب به اصولگرایان اظهار کرد: اگر پرورش زنده بود و می‌خواست صحبت کند، توصیه‌اش به همه ما این بود که قدر اصولگرایی را بدانیم و حول این پرچم جمع شویم و مراقب باشیم تفرقه نداشته باشیم.

این نماینده مجلس، پرورش را از جمله انسان‌های عاقبت به خیر دانست و افزود: چطور می‌شود انسانی عاقبت به خیر شود؟ یکی از نشانه‌های عاقبت به خیری، ثبات قدم بر عقیده درست است. مصداق انسان‌های ظالم افرادی هستند که در هر دهه از انقلاب اسلامی یک حرفی زده‌اند و یک جور دیگر زندگی کرده‌اند و ثبات عقیده و رفتار نداشته‌اند. پرورش به این سو و آن سو نمی‌چرخید به همین دلیل باید با درس گرفتن از زندگی ایشان از خدا بخواهیم ثبات و استواری در عقیده و عاقبت به خیری را روزی ما کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با اشاره به دوران وزارت مرحوم پرورش در آموزش و پرورش، گفت: برخی در دوران وزارت ایشان به اقتصاد سوسیالیستی معتقد بودند، به همین دلیل با هر اقدام آقای پرورش مخالفت می‌کردند. آنها با مسأله‌سازی‌های مستمر اجازه ندادند حتی یک روز آب خوش از گلوی پرورش پایین رود و ایشان بتواند برای آموزش و پرورش فکر و برنامه‌ریزی کند.

حداد عادل در پایان با بیان اینکه “اگر مردم بصیرت نداشته باشند، این افراد یک ملت را تهدید می‌کنند”، اظهار کرد: متفکران و حامیان اقتصاد سوسیالیستی و دولتی امروز حامی و در خدمت اقتصاد لیبرالی هستند. این افراد در کار سیاسی نیز از جریان اقتصاد لیبرالی تبعیت کرده‌اند و برای خود ثروت‌هایی را رقم زده‌اند که انسان متعجب می‌شود.

۱۳۹۴/۰۹/۲۶

غلامعلی حداد عادل:‌ امیدواریم جناح‌های سیاسی این لایحه را وسیله‌ای برای سوءاستفاده‌گری علیه هم استفاده نکنند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دیدگاه حدادعادل نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از ترکیب اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی اطلاعاتی در دست است یا خیر، گفت: در حال حاضر بنده اطلاعات دقیقی مبنی بر ترکیب اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام ندارم.

وی در ادامه در توصیه‌ای به هیئت نظارت بر اجرای برجام، متذکر شد: مسئولین توصیه‌های رهبری در نامه اخیرشان درباره اجرای برجام را به دقت مورد مطالبه قرار دهند.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با اشاره به لایحه شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی گفت: امیدوارم این لایحه موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: معتقدم شفاف‌سازی در هزینه‌های انتخاباتی همیشه خوب بوده و امیدواریم جناح‌های سیاسی این لایحه را وسیله‌ای برای سوءاستفاده‌گری علیه هم استفاده نکنند.

۱۳۹۴/۰۳/۲۶

حداد عادل: استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مصلحت نمی‌دانم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است گفت: من در شرایط فعلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به مصلحت نمی‌دانم.

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این استیضاح قبل از اینکه در صحن علنی مجلس مطرح شود طبق آئین نامه ابتدا باید به کمیسیون آموزش بیاید که من هم عضو این کمیسیون هستم و مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۴/۰۲/۳۱

غلامعلی حدادعادل: ریاست

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصول‌گرایان در گفت‌وگویی با ایسنا گفته است که بنایی برای کاندیداتوری در کسوت ریاست مجلس ندارم، با این‌حال همواره از حداد عادل به عنوان رقیب جدی لاریجانی نام برده می‌شود.

یافت نشد